حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی عصر یکشنبه 21 اردیبهشت ماه در دیدار با جمعی از اهالی فکر و فرهنگ استان مهمترین پیام امیرالمومنین(ع) را عدالت، خدمت و وحدت دانست و اظهار داشت: آنچه به شخصیت امیرالمومنین عظمت داده پیام های اوست زیرا شخصیت و جوهره انسان در رسالت و پیامی است که به دیگران می رساند.

وی عنوان کرد: حضرت علی(ع) 25 سال خانه نشینی و سختی و مصیبت را فقط و فقط به خاطر حفظ وحدت امت اسلام به جان خرید و همین موجب شد تا علی(ع) در خدمت و نفع رسانی به مردم الگو و سرمشق باشد و کارگزاران خود را نیز به خدمت و رفع مشکلات مردم دعوت کند.

بدگویی و افترا نباید در رسانه های جامعه اسلامی جایی داشته باشد

حجت الاسلام میرعمادی در ادامه نفش رسانه ها را در جامعه نقشی برجسته و تاثیر گذار دانست و اظهار داشت: اولین نقش رسانه گسترش فضائل اخلاقی و بازداشتن جامعه از رذائل اخلاقی است لذا اهالی رسانه باید از نشر اکاذیب و تاخت و تاز به یکدیگر خودداری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد پیامبر گرامی اسلام را منادی فضیلت برشمرد و گفت: دروغ، تهمت، بدگویی و افترا نباید در رسانه های جامعه اسلامی جایی داشته باشد.

وی نقش دیگر رسانه ها را در معرفی ظرفیت ها و منابع موجود در استان و در جهت پیشرفت، عمران و آبادانی دانست و عنوان کرد: یکی از آفاتی که متوجه رسانه هاست درگیر شدن به مسائل مالی است و اهالی رسانه نباید رسالت خود را با توجه به این مسائل فراموش کنند.

حجت الاسلام میرعمادی ادامه داد: پرداختن به مسائل فرهنگی و اقتصادی جامعه یکی از مهمترین رسالت های اهالی رسانه است و آنها باید با توجه ویژه به مسائل فرهنگی و اقتصادی، اقتصاد و فرهنگ پویا را در جامعه محقق کنند.

مدیران جهادی و خوش ایده در رسانه ها باید به مردم معرفی شوند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد علم و دانش، تکیه بر ارزش ها و تلاش خستگی ناپذیر را لازمه مدیریت جهادی دانست و بیان داشت: مدیران جهادی و خوش ایده باید به مردم معرفی شوند و در این بین رسانه ها در معرفی این مدیران نقش اساسی و کلیدی دارند.

وی افزود: امروز فضای مجازی بستر بسیار مناسبی برای پیام رسانی انقلاب اسلامی است و این به علت افزایش شمار مخاطبان رسانه ها نسبت به سنوات گذشته است.

حجت الاسلام میرعمادی در ادامه بیان داشت: امروز با توجه به وجود رسانه های متعدد در فضای مجازی مرزهای جغرافیایی از بین رفته و پیام ها به صورت جهانی مخابره می شود.

لرستان نیازمند یک شبکه اطلاع رسانی منسجم در فضای مجازی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین گفت: امروز در فضای مجازی در یک سو تفکرات، بینش ها و ارزش های فراوان و از سوی دیگر ضد ارزش های فراوانتر وجود دارد که انتخاب را برای همه دشوار کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی صداقت، پاکی، خلاقیت، نوآوری و جذابیت را از لازمه های حضور در فضای مجازی دانست و اظهار داشت: امروزه خسارتی که جنگ در فضای مجازی به ما وارد می کند به مراتب بیشتر از خساراتی است که در میدان جنگ تحمیلی به ما وارد شد.

وی عنوان کرد: زمان آن رسیده که در لرستان یک شبکه اطلاع رسانی منسجم در فضای مجازی به وجود آوریم که این شبکه سد آهنینی در برابر هجمه هایی باشد که به استان وارد می شود.

برای دیدن تصاویر بر روی عبارت گزارش تصویری کلیک کنید.

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار