آیت الله سید احمد میرعمادی پنجشنبه ۱۲ آذر در جمع هیئت های عزاداری مردم اندیمشک در مقبره الشهدای این شهر به فلسفه اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین نشانه کمال است.

وی به فلسفه عدد ۴۰، داستان حضرت موسی و رسیدن انسان به کمال در ۴۰ سالگی اشاره کرد و گفت: کسی که می خواهد ولی خدا را زیارت کند باید ۴۰ روز عبادت کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اربعین تجلی و کمال عاشورا است ادامه داد: عاشورا وقتی کامل شد که پیام این قیام و نهضت خونین به اقصی نقاط فرستاده شد.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در کوفه و شام پیام قیام خونین عاشورا را رساندند افزود: اربعین راه نجات بشریت از غفلت و جهالت است.

وی با بیان اینکه دنیای غرب و استکبار دچار غفلت و از خدا بی خبری شده است عنوان کرد: گروههای تکفیری و وهابیت نیز دچار جهالت بوده و تمام بدبختی بشر از غفلت و جهالت است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اربعین سبب تثبیت ایمان و بالا بردن معرفت و بصیرت است، گفت: فلسفه اربعین زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) و یاد شهدا و بیعت مجدد با سیدالشهدا است.

وی استمرار و تداوم راه حسینی را از دیگر فلسفه های اربعین دانست و افزود: اربعین در حقیقت زنده نگه داشتن دین اسلام و مبارزه با دشمنان و منحرفان است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای دین اسلام فداکاری و گذشت کرد، یادآور شد: اربعین به عنوان روز تجدید پیمان با اهداف امام حسین(ع) محسوب می شود.

آیت الله میرعمادی همچنین با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین افزود: پیاده روی اربعین یک انقلاب معنوی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه مردم خرم آباد با بیان اینکه در اربعین حسینی قدرت اسلام به رخ دشمنان کشیده می شود اضافه کرد: ازدحام جمعیت و اجتماع عظیم عزاداران حسینی از نجف تا کربلا نشان دهنده حب و عشق و ارادت مردم به راه شهدا است لذا شهدا راهی برای ما باز کرده اند که سرانجامش پیروزی قطعی و نصرت الهی را در بر دارد.

وی به پذیرایی مردم عراق از زائران حسینی اشاره کرد و ادامه داد: موکب هایی که در مسیر حرکت زائران راه اندازی شده نشانه ایمان و رفاقت و عشق مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین با بیان ضرورت معرفت افزایی و بصیرت، به راه نفوذ دشمن اشاره کرد و بیان داشت: یکی از راههای نفوذ دشمن ایجاد اختلاف و دو دستگی در میان مردم و نفوذ دادن عناصر غربگرا به مجلس است.

کتابخانه آنلاین

آرشیو اخبار